Reklamačný rád
1. Reklamačný poriadok
1.1 Všeobecné ustanovenia
Kupujúci je povinný pred objednaním tovaru prečítať si Reklamačný poriadok a Všeobecné obchodné podmienky.
Reklamačný poriadok popisuje postup pri reklamácii tovaru zakúpeného u Predávajúceho.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
Záruka na tovar predávaný prostredníctvom tohto internetového obchodu sa riadi a je v súlade s platnou legislatívou. Záručné podmienky výrobcu tvoria neoddeliteľnú súčasť záručných podmienok. Podmienkou uznania reklamácie je preukázanie nákupu reklamovaného tovaru v internetovom obchode, ktorý je doložený daňovým dokladom - faktúrou a riadne vyplneným záručným listom.
1.1.1 Vrátenie tovaru do 14 dní bez udania dôvodu
V prípade tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu je zákazník oprávnený vrátiť tovar do 14 dní od jeho doručenia bez udania dôvodu. Miestom uplatnenia reklamácie je adresa sídla prevádzkovateľa. Tovar nesmie byť poškodený ani inak znehodnotený a nesmie javiť známky používania. Tovar musí byť zabalený v pôvodnom obale (vrátane všetkého príslušenstva a dokumentácie) a odoslaný na adresu zákazníka najneskôr 14. deň odo dňa doručenia. Po doručení a kontrole tovaru bude zákazníkovi zaslaná suma zodpovedajúca kúpnej cene zaplatenej za tovar na číslo účtu uvedené zákazníkom, prípadne v hotovosti poštovou poukážkou alebo iným spôsobom podľa vzájomnej dohody.
1.1.2 Náklady vzniknuté v súvislosti s vrátením tovaru
Náklady spojené s vrátením tovaru po odstúpení od zmluvy alebo v prípade reklamácie znáša kupujúci, ak sa obe strany nedohodnú inak.
1.2 Dĺžka záručnej doby
Záručná doba začína plynúť v zásade dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t. j. dňom uvedeným v záručnom liste.
V prípade predaja spotrebného tovaru je zákonná záručná lehota 24 mesiacov, ak osobitný právny predpis neustanovuje dlhšiu lehotu. Výnimkou môže byť tovar predávaný so zľavou (poškodený, použitý, nekompletný a podobne - tieto vlastnosti sú vždy uvedené na tovare - ak nie, tovar sa považuje za nový, nepoškodený a kompletný). Ak ide o použitý tovar, predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, a práva zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Túto lehotu predávajúci uvedie v doklade o predaji veci a dostatočne viditeľne v ponúkanom tovare a v potvrdení objednávky. V prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu z dôvodu vád alebo nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena.
Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Dĺžka záručnej doby je vždy uvedená na záručnom liste (v kolónke záruka). Záručná doba sa skladá zo zákonnej doby (24 mesiacov) a prípadnej predĺženej záručnej doby. Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záručná doba, zanikajú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
V prípade predĺženej lehoty sa reklamácie riadia výlučne týmto reklamačným poriadkom.
1.3 Záručné podmienky
Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať stav zásielky (počet obalov, neporušenosť pásky s logom spoločnosti, poškodenie krabice) u dopravcu bezprostredne po doručení podľa priloženého dodacieho listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevziať zásielku, ktorá nezodpovedá kúpnej zmluve, napríklad z dôvodu neúplnosti alebo poškodenia zásielky. Ak kupujúci takúto poškodenú zásielku od dopravcu prevezme, je potrebné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole dopravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je potrebné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu reklamace@boukal.cz, s dopravcom spísať škodový protokol a bez zbytočného odkladu ho zaslať predávajúcemu faxom, e-mailom alebo poštou. Dodatočné reklamácie nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú kupujúceho práva na reklamáciu veci, ale dávajú predávajúcemu možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu kúpnej zmluvy.
Miestom na uplatnenie reklamácie je BOUKAL s.r.o., Partyzánska 108, Litvínov - Chudeřín, 436 03. Kupujúci môže tovar reklamovať aj na pobočkách predávajúceho, kde bol tovar zakúpený (pre urýchlenie vybavenia reklamácie však odporúčame vyššie uvedenú adresu). Ak je však na záručnom liste tovaru uvedené autorizované servisné stredisko, ktoré je v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom ku kupujúcemu, uplatní kupujúci právo v autorizovanom servisnom stredisku.
Kupujúci môže chybný tovar zaslať na reklamáciu prostredníctvom prepravnej služby na adresu sídla predávajúceho alebo autorizovaného servisného strediska. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy, balík by mal byť viditeľne označený "REKLAMÁCIA" a mal by obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu dokladu o kúpe a vyplniť reklamačný formulár (bod 5.4.1 VOP), ktorý je k dispozícii na stiahnutie, s podrobným popisom závady a dostatočnými kontaktnými údajmi kupujúceho (najmä spiatočná adresa a telefónne číslo). Bez uvedených údajov nie je možné identifikovať pôvod a vadu tovaru.
Kupujúci - podnikateľ preukáže platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol tovar v minulosti reklamovaný, predloží aj doklad o reklamácii. Na doklade o kúpe (nákupnom alebo reklamačnom doklade) musí byť uvedené rovnaké sériové číslo ako na reklamovanom výrobku (ak má výrobok sériové číslo).
1.3.1 Neplatnosť alebo ukončenie záruky
V nasledujúcich prípadoch nemusí byť platnosť záruky uznaná:
- Údaje na záručnom liste sa líšia od údajov na štítku stroja.
- Výrobok nie je možné identifikovať na základe záručného listu.
- Výrobok bol používaný v rozpore s návodom na obsluhu alebo bol používaný na iné účely alebo v iných podmienkach, ako je obvyklé.
- Do výrobku zasahovala iná osoba ako autorizované servisné stredisko (napr. výmena alebo úprava prívodných káblov), vrátane úprav.
- Výrobok bol mechanicky poškodený - napr. pádom alebo nárazom.
- Poškodenie výrobku bolo spôsobené vonkajšími vplyvmi, napr. znečistením, nevhodným prostredím alebo vyššou mocou.
- Poškodenie výrobku spôsobené používateľom, napr. používaním nevhodného príslušenstva, preťažením alebo zanedbaním starostlivosti o výrobok alebo jeho bežnej údržby.
- Ak sa stroj používal po tom, ako sa prejavila porucha.
Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené bežným používaním stroja a bežnou údržbou výrobku (napr. výmena maziva, uhlíkov, tesnení atď.).
Stroj musí byť predložený na záručnú opravu v čistom stave. Čistenie stroja nespadá pod opravu, a preto nie je zahrnuté do rozsahu prác pri záručnej oprave. Ak je stroj znečistený, distribútor si vyhradzuje právo fakturovať práce spojené s čistením stroja.
Servis je k dispozícii pre stroje s hmotnosťou nad 300 kg. Do hmotnosti 300 kg musí byť stroj zaslaný do servisného strediska na diagnostiku po dohode s reklamačným oddelením.
1.4 Postup vybavovania sťažností
1.4.1 Podanie reklamácie
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu po zistení vady. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
Stiahnite si reklamačný formulár vo formáte PDF / EXCEL.
Kupujúci má tiež možnosť riešiť reklamáciu priamo s Predávajúcim v mieste jeho prevádzky, keď je prevádzka otvorená (počas pracovnej doby). Predávajúci zabezpečí prítomnosť zamestnanca povereného vybavovaním reklamácií počas všetkých prevádzkových hodín.
1.4.2 Doklad o kúpe Tovaru od Predávajúceho
Kupujúci je povinný preukázať kúpu Tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia reklamácie (oznámenia). Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť Tovar Predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, a pri preprave by mal byť čistý a kompletný.
1.4.3 Písomné potvrdenie o prevzatí tovaru na reklamáciu
Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
1.4.4 Písomné potvrdenie o vybavení reklamácie
Predávajúci vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie Kupujúcim, obsah reklamácie, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný Kupujúcim a kontaktné údaje Kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
1.4.5 Odstránenie vady v rámci reklamácie
Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby nespôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti, pričom sa prihliada na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec prípadne zakúpil.
Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady a informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s Kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Ak predávajúci v uvedenej lehote reklamáciu nevyrieši, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie kupujúcemu, má kupujúci právo po uplynutí tejto lehoty odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
Ak predávajúci odmietne vadu veci odstrániť a/alebo ju neodstráni v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 OZ a/alebo ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná.
Lehota na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol tovar používať v prípade oprávnenej reklamácie.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby poverené vykonaním opravy.
Tento reklamačný poriadok je súčasťou VOP, článok 5.
Tento reklamačný poriadok je platný od 2. októbra 2024 a ruší platnosť predchádzajúceho reklamačného poriadku.