Obchodne podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
internetového obchodu www.boukal.cz /.sk
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.boukal.cz.
Podmienky bližšie upresňujú práva a povinnosti predávajúceho
a kupujúceho a sú určené výhradne pre internetový predaj tovaru.
Nákupom na internetovom obchode www.boukal.cz uzatvárate Kúpnu zmluvu.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) nám stanovujú obsah tejto zmluvy.
Súhlas s obchodnými podmienkami
Vytvorením a odoslaním objednávky (kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“)
sa pre vás tieto VOP stávajú záväzné, viac viď Bod 2.1.7. Súčasťou sú najmä
Reklamačný poriadok, Podmienky ochrany osobných údajov, Spôsoby dopravy a platby a ďalšie.
Obsah VOP
1. Základné informácie
1.1 Základné definície
1.1.1 Kupujúci
1.1.2 Predávajúci
1.1.3 Cena
1.1.4 Cena za prepravu
1.1.5 Celková cena
1.1.6 DPH
1.1.7 Faktúra
1.1.8 Objednávka
1.1.9 Užívateľský účet
1.1.10 Tovar
1.1.11 E-shop
1.1.12 B2B
1.2 Kontaktné údaje
1.2.1 Právne informácie o spoločnosti
1.2.2 Obchod / kamenná predajňa
1.2.3 Internetový obchod
1.3 Logo spoločnosti
1.3.1 Základné používané logá
1.4 Používateľský účet
1.4.1 Registrácia a prihlásenie
1.4.2 Údaje o kupujúcom
1.4.3 Prístup k účtu
1.4.4 Zabezpečenie účtu
1.5 VIP klub
1.5.1 Všeobecné pravidlá VIP vernostného klubu
1.5.2 Úrovne VIP klubu
1.5.3 Pripisovanie objednávok na účet kupujúceho
1.5.4 Zrušenie VIP členstva
2. Proces nákupu tovaru
2.1 Nákup prostredníctvom e-shopu
2.1.1 Technické informácie o tovare
2.1.2 Košík
2.1.3 Obľúbené položky
2.1.4 Informácie od kupujúceho
2.1.5 Ceny v e-shope
2.1.6 Náklady na doručenie
2.1.7 Potvrdenie objednávky
2.1.8 Zmeny v objednávke po dokončení objednávky (uzavretí kúpnej zmluvy)
2.1.9 Platba za objednávku
2.2 Nákup prostredníctvom B2B
2.2.1 Ceny B2B
2.3 Zľavové kódy
2.3.1 Zľavové poukazy / darčekové karty
2.3.2 Zľavové kupóny
3. Objednávanie a dodávanie tovaru
3.1 Kúpna zmluva
3.1.1 Uzatvorenie zmluvy
3.1.2 Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy
3.2 Dodanie tovaru
3.2.1 Vlastnícke právo k Tovaru
3.2.2 Neprevzatie Tovaru Kupujúcim
3.3 Zrušenie Objednávky a odstúpenie od Zmluvy
3.3.1 Zrušenie Zmluvy zo strany Kupujúceho
3.3.2 Vrátenie peňazí Kupujúcemu po odstúpení od Kúpnej zmluvy
3.3.3 Odstúpenie od Zmluvy zo strany Predávajúceho
4. Práva a povinnosti vyplývajúce z vadného plnenia
4.1 Kvalita Tovaru
4.1.1 Kvalita Tovaru pri prevzatí
4.1.2 Oznámenie o vadách Tovaru
4.1.3 Práva a povinnosti Predávajúceho pri oznámení Vady Tovaru
4.1.4 Tovar s digitálnymi vlastnosťami
4.1.5 Opakovaná/podstatná vada
4.1.6 Záruka za Tovar nad rámec zodpovednosti
5. Reklamačný poriadok
5.1 Všeobecné ustanovenia
5.1.1 Vrátenie Tovaru do 14 dní bez udania dôvodu
5.1.2 Náklady vzniknuté v súvislosti s vrátením Tovaru
5.2 Dĺžka záručnej doby
5.3 Záručné podmienky
5.3.1 Neplatnosť alebo ukončenie záruky
5.4 Reklamačný poriadok
5.4.1 Uplatnenie reklamácie
5.4.2 Doklad o kúpe Tovaru od Predávajúceho
5.4.3 Písomné potvrdenie o prevzatí Tovaru na reklamáciu
5.4.4 Písomné potvrdenie o vybavení reklamácie
5.4.5 Odstránenie vady v rámci reklamácie
6. Ochrana osobných údajov
6.1 Správa osobných údajov
6.1.1 Prevádzkovateľ údajov
6.1.2 Účel spracúvania, rozsah osobných údajov a právny základ spracúvania
6.1.3 Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov
6.1.4 Doba uchovávania osobných údajov
6.1.5 Platitelia DPH
6.1.6 Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom
6.1.7 Súbory cookie
7. Riešenie sporov
7.1 Vzájomné spory
7.1.1 Spory medzi predávajúcim a kupujúcim
8. Ostatné
8.1 Spätné prevzatie
8.1.1 Vrátenie elektrických zariadení a iného Tovaru
8.2 Záverečné ustanovenia
8.2.1 Záležitosti neuvedené vo VOP
8.2.2 Zmeny VOP
1. Základné informácie
1.1 Základné definície
1.1.1 Kupujúci
Kupujúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, ktorým je podnikateľ alebo nepodnikateľ (ďalej len "kupujúci"), ktorý potvrdil a odoslal záväznú objednávku v rámci e-shopu alebo B2B.
1.1.2 Predávajúci
Predávajúcim sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od Kupujúceho pri uzatváraní a plnení Zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len "Predávajúci").
1.1.3 Cena
Cena je peňažná suma, ktorú má Kupujúci zaplatiť za Tovar.
1.1.4 Cena za dopravu
Cena za dopravu je peňažná suma, ktorú zaplatíte za dodanie Tovaru vrátane nákladov na jeho balenie.
1.1.5 Celková cena
Celková cena je súčet Ceny za Tovar, dopravy a platby.
1.1.6 DPH
DPH je daň z pridanej hodnoty v súlade s platnými právnymi predpismi.
1.1.7 Faktúra
Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.
1.1.8 Objednávka
Objednávka je záväzný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
1.1.9 Používateľský účet
Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami poskytnutých údajov, ktorý Vám umožňuje uchovávať zadané údaje a viesť históriu objednaného Tovaru a uzatvorených Zmlúv, prípadne ďalšie informácie o Vašej činnosti v E-shope;
1.1.10 Tovar
Tovarom sa rozumie všetko, čo si môžete kúpiť v E-shope.
1.1.11 E-shop
Internetový obchod zriadený za účelom predaja Tovaru s maloobchodnými cenami (MOC).
1.1.12 B2B
Internetový obchod zriadený na účely predaja Tovaru s veľkoobchodnými cenami (VOC).
1.2 Kontaktné údaje
1.2.1 Právne informácie o spoločnosti
- Názov: BOUKAL s.r.o.
- Sídlo: Bratislava, ul: sídlo: Partyzánska 108, 436 01, Litvínov
- IČO: 04229282
- DIC: CZ04229282
- ALEBO: Zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Ústí nad Labem, C 35972
- Telefón: +420 702 168 750
- E-mail: objednavky@boukal.cz, info@boukal.cz
- DS: jwj6gag
1.2.2 Obchod / kamenný obchod
Partyzánska 108, 436 01, Litvínov
Otváracie hodiny kamennej predajne: pondelok až piatok od 7:00 do 16:30 hod.
1.2.3 Internetový obchod
Internetové stránky e-shopu BOUKAL s.r.o.: https://www.boukal.cz/ a https://www.boukal.sk/.
Prevádzková doba je 24 h/deň.
V prípade výpadku informačného systému alebo vyššej moci (napr. výpadok elektrickej energie) spoločnosť BOUKAL s.r.o. nezodpovedá za nedodržanie prevádzkových hodín e-shopu.
1.3 Logo spoločnosti
1.3.1 Základné používané logá
Zo základných troch log sú odvodené farebné verzie, s ktorými sa kupujúci môže stretnúť napríklad v propagačných materiáloch alebo marketingových kampaniach. Logá sú majetkom spoločnosti BOUKAL s.r.o.
1.4 Používateľský účet
1.4.1 Registrácia a prihlásenie
Kupujúci má prístup k svojmu používateľskému účtu za účelom registrácie a následného prihlásenia.
1.4.2 Údaje o kupujúcom
Pri registrácii používateľského účtu je potrebné vždy uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade ich zmeny ich aktualizovať.
1.4.3 Prístup k účtu
Používateľské konto nemusí byť dostupné nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru.
1.4.4 Zabezpečenie účtu
Prístup k používateľskému kontu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Je vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť o týchto prístupových údajoch a tieto údaje nikomu neposkytovať. Predávajúci nenesie zodpovednosť v prípade ich zneužitia.
Používateľský účet je osobný, a preto predávajúci nie je oprávnený umožniť jeho používanie tretím osobám.
1.5 VIP klub
1.5.1 Všeobecné pravidlá vernostného klubu VIP
VIP členstvo môžu získať právnické aj neprávnické osoby - Kupujúci.
VIP členstvo môžu získať len registrovaní Kupujúci.
Úroveň VIP členstva je určená splnením podmienok danej úrovne VIP klubu. Podmienky získania VIP členstva sú opísané v bode 1.5.2 VOP.
Výhody a podrobné pravidlá VIP klubu sú pravidelne aktualizované a zverejňované na https://www.boukal.cz/vip.
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť podmienky VIP klubu, vrátane zmeny výšky poskytovaných zliav. O všetkých zmenách bude kupujúci vopred informovaný prostredníctvom príslušného komunikačného kanála.
1.5.2 Úrovne VIP klubu
VIP klub má 3 úrovne (VIP členstvo): bronzovú / striebornú / zlatú.
Pred prvým nákupom nie je kupujúci členom žiadneho VIP členstva, takže sa na neho nevzťahujú výhody a zľavy VIP klubu.
Kupujúci dosiahne VIP členstvo:
- BRONZE: prvá úroveň VIP členstva: najprv po zaplatení a pridaní objednávky (alebo súčtu objednávok) v minimálnej hodnote 5 000 Kč s DPH na registrovaný účet.
- SILVER: druhá úroveň VIP členstva: najprv po zaplatení a pridaní objednávky (alebo súčtu objednávok) v minimálnej hodnote 25 000 Kč s DPH na registrovaný účet.
- GOLD: tretia úroveň VIP členstva: najprv po zaplatení a pridaní objednávky (alebo súčtu objednávok) v minimálnej hodnote 50 000 Kč s DPH na registrovaný účet.
1.5.3 Pridanie objednávky na účet kupujúceho
Po zaplatení objednávky sa celková suma objednávky vrátane DPH pridá na registrovaný účet kupujúceho do 10 pracovných dní. Následne sa vykoná kontrola dodržiavania podmienok VIP klubu.
Na VIP účet kupujúceho sa po registrácii a prihlásení pripíšu len objednávky zadané prostredníctvom e-shopu. Bez prihlásenia nie je možné spárovať odoslanú objednávku s účtom kupujúceho.
Spárovanie spätne odoslaných objednávok bez prihlásenia do účtu je možné za predpokladu, že v objednávke je vyplnený rovnaký fakturačný e-mail ako v registrovanom účte. Po prihlásení do svojho účtu môžete použiť formulár v záložke objednávky (https://www.boukal.cz/muj-ucet?sekce=muj-ucet).
1.5.4 Zrušenie VIP členstva
Predávajúci je oprávnený nepripočítať hodnotu objednávky k účtu kupujúceho, napr:
- Ak kupujúci zruší kúpnu zmluvu do 14 dní.
- Keď kupujúci uplatní reklamáciu a vráti tovar kupujúcemu.
- Pri objednaní tovaru a neprevzatí/nezaplatení objednávky.
Vo výnimočných prípadoch je predávajúci oprávnený zrušiť VIP členstvo kupujúceho, napr. pri porušení pravidiel VIP klubu alebo pri opakovanom porušení VOP.
Kupujúci má možnosť sám požiadať o zrušenie VIP členstva. Túto skutočnosť musí oznámiť "Technickej správe e-shopu" alebo správcovi e-shopu (https://www.boukal.cz/kontakt).
2. Proces nákupu tovaru
2.1 Nákup prostredníctvom e-shopu
2.1.1 Technické informácie o tovare
Technické informácie o kupovanom tovare sú k dispozícii pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cena uvedená predávajúcim sú záväzné s výnimkou prípadu zjavného omylu.
2.1.2 Kôš
Kupujúci v rámci svojho nákupu vloží vybraný Tovar prostredníctvom tlačidla "Kúpiť" do Košíka (prvý krok spracovania objednávky: "1. Košík"), kde si následne môže nezáväzne prezerať všetok svoj vybraný Tovar.
V rámci záložky Košík môže Kupujúci využiť vloženie Zľavového kódu, pozri bod 2.4 VOP.
2.1.3 Obľúbené položky
Kupujúci má možnosť nezáväzne uložiť Tovar do záložky "Obľúbené".
2.1.4 Informácie od Kupujúceho
Kupujúci je povinný v procese objednávky uviesť svoje identifikačné a kontaktné údaje, a to Základný kontakt / Fakturačnú adresu / Dodávaciu adresu (druhý krok spracovania objednávky "2. Fakturácia a doručenie")
Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu všetky údaje správne a pravdivo.
Údaje uvedené Kupujúcim v objednávke považuje Predávajúci za správne a pravdivé.
2.1.5 Ceny v e-shope
Ceny v E-shope sú uvedené vrátane DPH.
Informácie o cenách uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavných chýb. Predávajúci si vo výnimočných prípadoch vyhradzuje právo zrušiť objednávku vytvorenú v prípade nesprávnej ceny tovaru na E-shope.
Po prihlásení kupujúceho do E-shopu sa z cien odpočítajú zľavy v prípade, že kupujúci spadá pod jedno z VIP členstiev.
Bez prihlásenia kupujúceho v E-shope sa ceny zobrazujú bez zliav a výhod VIP členstva.
2.1.6 Náklady na doručenie
Náklady na doručenie sa určujú výberom typu dopravy (napr. prepravná spoločnosť / osobný odber v predajni) a výberom typu platby (napr. dobierka / online platba / bankový prevod), v treťom kroku nákupného košíka: "3. Preprava a platba".
Ceny dopravy sú k dispozícii TU.
2.1.7 Potvrdenie objednávky
V poslednom štvrtom kroku: "4. Zhrnutie objednávky", pred záväzným potvrdením objednávky, má Kupujúci možnosť skontrolovať všetky zadané údaje a vybraný Tovar.
Objednávku je možné meniť, dopĺňať a kontrolovať až do jej ukončenia.
Kliknutím na tlačidlo "Objednávka so záväzkom platby" a zaškrtnutím políčka "Súhlasím s obchodnými podmienkami" Kupujúci odošle svoju objednávku a potvrdí, že porozumel zneniu obchodných podmienok Predávajúceho a výslovne sa zaväzuje zaplatiť.
Predávajúci potvrdí objednávku Kupujúcemu prostredníctvom E-mailu čo najskôr po jej doručení Predávajúcemu. Toto potvrdenie objednávky bude sprevádzané zhrnutím objednávky a odkazom na tieto obchodné podmienky.
2.1.8 Zmeny objednávky po jej dokončení (uzavretí kúpnej zmluvy)
Zmeny objednávky sú možné len na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim alebo za podmienok stanovených zákonom alebo týmito obchodnými podmienkami.
V prípade potreby sa Kupujúci obráti na obchodné oddelenie (https://www.boukal.cz/kontakt) alebo sa informuje o svojich možnostiach prostredníctvom e-mailu objednavky@boukal.cz.
Zrušenie Objednávky alebo odstúpenie od Zmluvy sa riadi bodom 3.3 VOP.
2.1.9 Platba za Objednávku
Kupujúci môže zaplatiť cenu tovaru a prípadné náklady na dodanie (bod 2.1.6 VOP) Predávajúcemu spôsobom zvoleným v kroku "3. Doprava a platba":
a) Platba v hotovosti alebo kreditnou kartou pri osobnom odbere v kamennej predajni
V prípade osobného odberu, t. j. dodania alebo prevzatia tovaru v kamennej predajni (pobočke), kupujúci zaplatí kúpnu cenu tovaru pri prevzatí tovaru v kamennej predajni (pobočke) v hotovosti alebo kreditnou kartou bez akýchkoľvek ďalších nákladov na doručenie.
b) Platba kartou online
Pri platbe kartou online bude kupujúci v objednávke presmerovaný na platobnú bránu a bude postupovať podľa zobrazených pokynov. Pri platbe kartou platia podmienky stanovené príslušnou bankou kupujúceho. Výberom tejto možnosti platby sa kupujúcemu neúčtujú dodatočné náklady na platbu.
c) Platba na dobierku:
Kupujúci si môže zvoliť platbu za tovar "na dobierku", pričom v takom prípade kupujúci zaplatí kúpnu cenu v mieste dodania tovaru uvedeného v objednávke prepravcom, a to spôsobom stanoveným v obchodných podmienkach príslušného prepravcu. Zvolením tejto možnosti platby sú Kupujúcemu účtované ďalšie náklady na úhradu.
d) Bankový prevod
Kupujúci zaplatí za objednávku prevodom na účet predávajúceho. Dodacia lehota sa potom odvíja od pripísania platenej sumy na účet Predávajúceho.
2.2 Nákup cez B2B
2.2.1 Cenotvorba B2B
Ceny B2B sú uvedené bez DPH.
Ceny a zľavy ponúkané prostredníctvom B2B (alebo e-mailom a telefonicky po dohode s Obchodným zástupcom) sa vypočítavajú zo základného katalógového cenníka dodávateľa Tovaru, a teda nie z ceny uvedenej v E-shope. Ceny v E-shope a ceny uvedené v systéme B2B sa vypočítavajú na základe interných pravidiel Spoločnosti a nie sú kompatibilné.
2.4 Zľavové kódy
2.4.1 Zľavové poukazy / darčekové karty
Kód zľavového poukazu zadáva Kupujúci v prvom kroku objednávky Košíka.
Zľava na zľavový poukaz/darčekovú kartu sa uvádza v "Kč" a odpočítava sa od celkovej ceny objednávky.
Zľavové poukážky je možné uplatniť bez prihlásenia do E-shopu a po prihlásení do E-shopu.
Zľavové poukazy nie je možné uplatniť v B2B.
2.4.2 Zľavové kupóny
Kód zľavového kupónu zadáva kupujúci v prvom kroku objednávky Košíka.
Zľavový kupón je zľava uvedená v "%" a odpočítaná od celkovej ceny objednávky.
Zľavové kupóny je možné uplatniť bez prihlásenia do e-shopu a po prihlásení do e-shopu.
Zľavové kupóny nie je možné kombinovať po získaní jedného z troch typov VIP členstva.
Zľavové kupóny nie je možné uplatniť v B2B.
3. Objednávanie a dodávanie tovaru
3.1 Kúpna zmluva
3.1.1 Uzatvorenie zmluvy
Kúpnu zmluvu medzi kupujúcim a predávajúcim je možné uzavrieť len v českom jazyku.
Na uzavretie Kúpnej zmluvy je potrebné, aby Kupujúci vytvoril objednávku na E-shope Predávajúceho (pozri tiež VOP bod 2.1.7 a 3.1.2).
3.1.2 Postup pri uzatváraní Kúpnej zmluvy
Po výbere tovaru na e-shope Predávajúceho, kde sú uvedené právne informácie o kupovanom tovare, označí Kupujúci príslušný tovar, o ktorý má záujem, kliknutím na tlačidlo "Do košíka"). Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe dopravy a spôsobe platby budú uvedené v procese vytvárania objednávky, kde si Kupujúci zvolí spôsob a cenu dopravy a spôsob platby (pozri VOP bod 2.1.6). Celková cena bude uvedená v súhrne pred odoslaním objednávky podľa zvoleného tovaru, jeho dodania a spôsobu platby.
Kupujúci v procese objednávky uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (pozri VOP bod 2.1.4).
Objednávku je možné meniť, dopĺňať a kontrolovať až do jej ukončenia. Po skontrolovaní, potvrdení znalosti a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné objednávku dokončiť stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" (pozri VOP bod 2.1.7).
Dokončením objednávky sa kupujúci výslovne zaväzuje zaplatiť za tovar prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky.
Predávajúci potvrdí objednávku Kupujúcemu e-mailom čo najskôr po jej doručení Predávajúcemu. Prílohou tohto potvrdenia objednávky je zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň odoslania objednávky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej podobe v primeranej lehote po jej uzavretí, najneskôr však v čase dodania tovaru.
Ak je to potrebné vzhľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho používania, predávajúci zabezpečí, aby tieto informácie boli uvedené v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takom prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod na použitie tovaru v digitálnej podobe. Predávajúci poskytne kupujúcemu návod v listinnej podobe, ak o to kupujúci požiada a ak to nie je vzhľadom na okolnosti alebo spôsob uzavretia zmluvy alebo vlastnosti predávaného tovaru neprimerané.
Predávajúci zašle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky tak, aby bol tovar dodaný kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak predávajúci neurčí pre jednotlivé tovary inú dodaciu lehotu. Ak je tovar uvedený ako "skladom", Predávajúci odošle tovar najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.
Predávajúci zašle kupujúcemu doklady k tovaru, najmä daňový doklad, účtenky a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
3.2 Dodanie tovaru
3.2.1 Vlastnícke právo k Tovaru
Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho po prevzatí a zaplatení celkovej ceny Tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena uhradená pripísaním na účet Predávajúceho, v opačnom prípade je uhradená v čase platby.
3.2.1 Neprevzatie Tovaru Kupujúcim
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. V prípade neprevzatia tovaru Kupujúcim, s výnimkou prípadu odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, prechádza na Kupujúceho v čase, keď mal možnosť tovar prevziať, ale z dôvodov na strane Kupujúceho ho neprevzal.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote porušením svojej povinnosti, je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu za prepravu. Predávajúci následne vráti cenu za tovar na účet kupujúceho.
Predávajúci je oprávnený po upozornení Kupujúceho e-mailom a poskytnutí novej primeranej lehoty na prevzatie Tovaru a Kupujúci Tovar stále neprevezme, Tovar vhodným spôsobom predať. Predávajúci je oprávnený vymáhať od Kupujúceho náklady na dodanie Tovaru z dôvodu neposkytnutia súčinnosti zo strany Kupujúceho vo výške nákladov na dopravu.
V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar, je Predávajúci oprávnený na žiadosť Kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s jeho opätovným doručením a zároveň, ak je zvolený spôsob platby na dobierku alebo pri ďalšej objednávke Kupujúceho na tomto e-shope, požadovať od takéhoto Kupujúceho platbu vopred.
3.3 Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
3.3.1 Zrušenie Zmluvy zo strany Kupujúceho
Kupujúci je oprávnený kedykoľvek pred dodaním Tovaru odstúpiť od Zmluvy.
Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy bez akýchkoľvek sankcií a bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, a to písomným vyhlásením (E-mailom) doručeným Predávajúcemu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru alebo prevzatia posledného kusu Tovaru (ak sa v rámci jednej objednávky dodáva viac kusov Tovaru samostatne), prevzatia kusu alebo časti dodávky Tovaru (ak sa Tovar skladá z viacerých kusov alebo častí) alebo prevzatia prvej dodávky pravidelne alebo opakovane dodávaného Tovaru, bez ohľadu na spôsob prevzatia Tovaru alebo platby. Toto obdobie má kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru.
Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii TU>>>
3.3.2 Vrátenie peňazí Kupujúcemu po odstúpení od Kúpnej zmluvy
Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu sumu v plnej výške zodpovedajúcu cene tovaru a uhradeným nákladom na jeho dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od Kupujúceho. Ak predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania tovaru viacero možností, je povinný uhradiť kupujúcemu najlacnejšiu z nich. Ak predávajúci dodal tovar kupujúcemu bezplatne, kupujúci nemá nárok na náhradu poštovného. Kupujúci je povinný najneskôr v rovnakej lehote zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu; to neplatí, ak predávajúci ponúkol, že si tovar vyzdvihne sám. Tovar je potrebné vrátiť predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale.
Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku manipulácie s tovarom, okrem manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky prijaté pred prevzatím tovaru.
Ak sa hodnota vráteného tovaru zníži v dôsledku iného zaobchádzania s tovarom, ako je zaobchádzanie potrebné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu za zníženú hodnotu tovaru a odpočítať ju od vrátenej sumy.
3.3.3 Odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred dodaním Tovaru, ak objektívne nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v primeranej lehote z dôvodov na strane tretích osôb a/alebo ak vyjde najavo, že Kupujúci porušil skôr uzatvorenú zmluvu s Predávajúcim.
Predávajúci tiež upozorňuje Kupujúceho, že zmluva sa neuzatvorí, ak existujú dôvodné pochybnosti o skutočnej totožnosti Kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v poskytnutých informáciách o tovare alebo cene.
Ak je spolu s tovarom poskytnutý Kupujúcemu "darček", je Kupujúci povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť Predávajúcemu "darček" poskytnutý spolu s tovarom.
4. Práva a povinnosti vyplývajúce z chybného plnenia
4.1 Kvalita tovaru
4.1.1 Kvalita Tovaru pri prevzatí
Ak má tovar pri prevzatí vady (napr. nezodpovedá dohodnutému popisu, typu, množstvu, kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam, nie je vhodný na účel, na ktorý ho Kupujúci požaduje a s ktorým Predávajúci súhlasil, nie je dodaný s dohodnutým príslušenstvom, návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu; nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel; nezodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu v množstve, kvalite, trvanlivosti, funkčnosti, kompatibilite a bezpečnosti, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä na reklamu alebo označenie; nie je kompletný, t. j. (napr. nie je dodaný s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž alebo iných pokynov, ktoré mohol kupujúci rozumne očakávať, alebo iných zákonných, zmluvných alebo dokonca predzmluvných parametrov), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci.
Zodpovednosť za vady tovaru uvedená v § 2161 ods. 2 OZ sa neuplatní, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho na to, že vlastnosť tovaru sa líši, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy písomne súhlasil.
4.1.2 Upozornenie na vadu tovaru
Kupujúci môže vytknúť predávajúcemu vadu v lehote dvoch rokov od prevzatia tovaru a uplatniť právo na bezplatné odstránenie vady podľa svojej vôle, a to buď opravou, alebo dodaním novej veci bez vád, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom neúmerne drahý; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či ju možno odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.
4.1.3 Práva a povinnosti predávajúceho pri oznámení vady Tovaru
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady (opravou alebo dodaním novej veci), ak to nie je možné alebo je to neprimerane nákladné, najmä vzhľadom na závažnosť vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady. V takom prípade, ak kupujúci vadu oprávnene vytkol, má právo požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo, ak vada nie je nepodstatná, právo odstúpiť od zmluvy.
V prípade kúpy z druhej ruky môže predávajúci skrátiť lehotu na uplatnenie práva z vadného plnenia až na jeden rok od prevzatia.
V období jedného roka od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru, pokiaľ to povaha tovaru alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať, ak na vadu oprávnene upozornil.
Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Vadou nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním.
V prípade predaja použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady tovaru zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania alebo opotrebenia.
Predávajúci zodpovedá za vady v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vady spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou vykonanou predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť v súlade so zmluvou. To platí aj vtedy, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a vada je spôsobená nedostatkom v návode poskytnutom predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak má vec digitálne vlastnosti.
4.1.4 Digitálny tovar
Ak je predmetom kúpy digitálny tovar, predávajúci zabezpečí, aby boli kupujúcemu poskytnuté dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a aby okrem dohodnutých aktualizácií boli kupujúcemu poskytnuté aj aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si tovar po prevzatí zachoval vlastnosti podľa § 2161 OZ (kvalita pri prevzatí), a musí byť informovaný o ich dostupnosti počas obdobia dvoch rokov, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, a ak je dohodnuté poskytovanie počas obdobia dlhšieho ako dva roky, počas celého obdobia a/alebo počas obdobia, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať jednorazovo. To neplatí, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že aktualizácie sa nebudú poskytovať, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil. Ak kupujúci nevykoná aktualizáciu v primeranej lehote, nemá kupujúci žiadne práva z vady, ktorá vznikla výlučne v dôsledku nevykonania aktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky neaktualizácie alebo ak neaktualizoval alebo neaktualizoval správne z dôvodu chyby v návode.
Ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia a ak sa v tomto období objaví alebo vyskytne vada, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za vadný.
4.1.5 Opakovaná/podstatná vada
Ak sa vada prejavuje opakovane alebo ak je vada podstatná, kupujúci môže uplatniť právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná.
4.1.6 Záruka za Tovar nad rámec zodpovednosti
Na vybraný tovar sa predávajúci zaväzuje poskytnúť kupujúcemu pri prevzatí tovaru zmluvnú záruku nad rámec zodpovednosti za vady v trvaní 24 mesiacov. V prípade zmluvnej záruky predávajúci vydá kupujúcemu záručný list na kvalitu (záručný list) v textovej forme podľa § 2174a OZ najneskôr pri prevzatí tovaru.
Ak predávajúci zaručuje, že vec si zachová svoje funkcie a vlastnosti pri bežnom používaní po určitú dobu, má kupujúci v rámci záruky právo minimálne na dodanie novej veci bez vád alebo na opravu veci. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby používania veci na obale veci.
5. Reklamačný poriadok
5.1 Všeobecné ustanovenia
Kupujúci je povinný pred objednaním tovaru prečítať si Reklamačný poriadok a Všeobecné obchodné podmienky.
Reklamačný poriadok popisuje postup pri reklamácii tovaru zakúpeného u Predávajúceho.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
Záruka na tovar predávaný prostredníctvom tohto internetového obchodu sa riadi a je v súlade s platnou legislatívou. Záručné podmienky výrobcu tvoria neoddeliteľnú súčasť záručných podmienok. Podmienkou uznania reklamácie je preukázanie nákupu reklamovaného tovaru v internetovom obchode, ktorý je doložený daňovým dokladom - faktúrou a riadne vyplneným záručným listom.
5.1.1 Vrátenie tovaru do 14 dní bez udania dôvodu
V prípade tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu je zákazník oprávnený vrátiť tovar do 14 dní od jeho doručenia bez udania dôvodu. Miestom uplatnenia reklamácie je adresa sídla prevádzkovateľa. Tovar nesmie byť poškodený ani inak znehodnotený a nesmie javiť známky používania. Tovar musí byť zabalený v pôvodnom obale (vrátane všetkého príslušenstva a dokumentácie) a odoslaný na adresu zákazníka najneskôr 14. deň odo dňa doručenia. Po doručení a kontrole tovaru bude zákazníkovi zaslaná suma zodpovedajúca kúpnej cene zaplatenej za tovar na číslo účtu uvedené zákazníkom, prípadne v hotovosti poštovou poukážkou alebo iným spôsobom podľa vzájomnej dohody.
5.1.2 Náklady vzniknuté v súvislosti s vrátením tovaru
Náklady spojené s vrátením tovaru po odstúpení od zmluvy alebo v prípade reklamácie znáša kupujúci, ak sa obe strany nedohodnú inak.
5.2 Dĺžka záručnej doby
Záručná doba začína plynúť v zásade dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t. j. dňom uvedeným v záručnom liste.
V prípade predaja spotrebného tovaru je zákonná záručná lehota 24 mesiacov, ak osobitný právny predpis neustanovuje dlhšiu lehotu. Výnimkou môže byť tovar predávaný so zľavou (poškodený, použitý, nekompletný a podobne - tieto vlastnosti sú vždy uvedené na tovare - ak nie, tovar sa považuje za nový, nepoškodený a kompletný). Ak ide o použitý tovar, predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, a práva zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Túto lehotu predávajúci uvedie v doklade o predaji veci a dostatočne viditeľne v ponúkanom tovare a v potvrdení objednávky. V prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu z dôvodu vád alebo nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena.
Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Dĺžka záručnej doby je vždy uvedená na záručnom liste (v kolónke záruka). Záručná doba sa skladá zo zákonnej doby (24 mesiacov) a prípadnej predĺženej záručnej doby. Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záručná doba, zanikajú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
V prípade predĺženej lehoty sa reklamácie riadia výlučne týmto reklamačným poriadkom.
5.3 Záručné podmienky
Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať stav zásielky (počet obalov, neporušenosť pásky s logom spoločnosti, poškodenie krabice) u dopravcu bezprostredne po doručení podľa priloženého dodacieho listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevziať zásielku, ktorá nezodpovedá kúpnej zmluve, napríklad z dôvodu neúplnosti alebo poškodenia zásielky. Ak kupujúci takúto poškodenú zásielku od dopravcu prevezme, je potrebné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole dopravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je potrebné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu reklamace@boukal.cz, s dopravcom spísať škodový protokol a bez zbytočného odkladu ho zaslať predávajúcemu faxom, e-mailom alebo poštou. Dodatočné reklamácie nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú kupujúceho práva na reklamáciu veci, ale dávajú predávajúcemu možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu kúpnej zmluvy.
Miestom na uplatnenie reklamácie je BOUKAL s.r.o., Partyzánska 108, Litvínov - Chudeřín, 436 03. Kupujúci môže tovar reklamovať aj na pobočkách predávajúceho, kde bol tovar zakúpený (pre urýchlenie vybavenia reklamácie však odporúčame vyššie uvedenú adresu). Ak je však na záručnom liste tovaru uvedené autorizované servisné stredisko, ktoré je v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom ku kupujúcemu, uplatní kupujúci právo v autorizovanom servisnom stredisku.
Kupujúci môže chybný tovar zaslať na reklamáciu prostredníctvom prepravnej služby na adresu sídla predávajúceho alebo autorizovaného servisného strediska. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy, balík by mal byť viditeľne označený "REKLAMÁCIA" a mal by obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu dokladu o kúpe a vyplniť reklamačný formulár (bod 5.4.1 VOP), ktorý je k dispozícii na stiahnutie, s podrobným popisom závady a dostatočnými kontaktnými údajmi kupujúceho (najmä spiatočná adresa a telefónne číslo). Bez uvedených údajov nie je možné identifikovať pôvod a vadu tovaru.
Kupujúci - podnikateľ preukáže platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol tovar v minulosti reklamovaný, predloží aj doklad o reklamácii. Na doklade o kúpe (nákupnom alebo reklamačnom doklade) musí byť uvedené rovnaké sériové číslo ako na reklamovanom výrobku (ak má výrobok sériové číslo).
5.3.1 Neplatnosť alebo ukončenie záruky
V nasledujúcich prípadoch nemusí byť platnosť záruky uznaná:
- Údaje na záručnom liste sa líšia od údajov na štítku stroja.
- Výrobok nie je možné identifikovať na základe záručného listu.
- Výrobok bol používaný v rozpore s návodom na obsluhu alebo bol používaný na iné účely alebo v iných podmienkach, ako je obvyklé.
- Do výrobku zasahovala iná osoba ako autorizované servisné stredisko (napr. výmena alebo úprava prívodných káblov), vrátane úprav.
- Výrobok bol mechanicky poškodený - napr. pádom alebo nárazom.
- Poškodenie výrobku bolo spôsobené vonkajšími vplyvmi, napr. znečistením, nevhodným prostredím alebo vyššou mocou.
- Poškodenie výrobku spôsobené používateľom, napr. používaním nevhodného príslušenstva, preťažením alebo zanedbaním starostlivosti o výrobok alebo jeho bežnej údržby.
- Ak sa stroj používal po tom, ako sa prejavila porucha.
Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené bežným používaním stroja a bežnou údržbou výrobku (napr. výmena maziva, uhlíkov, tesnení atď.).
Stroj musí byť predložený na záručnú opravu v čistom stave. Čistenie stroja nespadá pod opravu, a preto nie je zahrnuté do rozsahu prác pri záručnej oprave. Ak je stroj znečistený, distribútor si vyhradzuje právo fakturovať práce spojené s čistením stroja.
Servis je k dispozícii pre stroje s hmotnosťou nad 300 kg. Do hmotnosti 300 kg musí byť stroj zaslaný do servisného strediska na diagnostiku po dohode s reklamačným oddelením.
5.4 Postup vybavovania sťažností
5.4.1 Podanie reklamácie
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu po zistení vady. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
Stiahnite si reklamačný formulár vo formáte PDF / EXCEL.
Kupujúci má tiež možnosť riešiť reklamáciu priamo s Predávajúcim v mieste jeho prevádzky, keď je prevádzka otvorená (počas pracovnej doby). Predávajúci zabezpečí prítomnosť zamestnanca povereného vybavovaním reklamácií počas všetkých prevádzkových hodín.
5.4.2 Doklad o kúpe Tovaru od Predávajúceho
Kupujúci je povinný preukázať kúpu Tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia reklamácie (oznámenia). Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť Tovar Predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, a pri preprave by mal byť čistý a kompletný.
5.4.3 Písomné potvrdenie o prevzatí tovaru na reklamáciu
Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
5.4.4 Písomné potvrdenie o vybavení reklamácie
Predávajúci vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie Kupujúcim, obsah reklamácie, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný Kupujúcim a kontaktné údaje Kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
5.4.5 Odstránenie vady v rámci reklamácie
Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby nespôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti, pričom sa prihliada na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec prípadne zakúpil.
Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady a informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s Kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Ak predávajúci v uvedenej lehote reklamáciu nevyrieši, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie kupujúcemu, má kupujúci právo po uplynutí tejto lehoty odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
Ak predávajúci odmietne vadu veci odstrániť a/alebo ju neodstráni v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 OZ a/alebo ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná.
Lehota na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol tovar používať v prípade oprávnenej reklamácie.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby poverené vykonaním opravy.
6. Ochrana osobných údajov
6.1 Správa osobných údajov
6.1.1 Správca osobných údajov
Predávajúci je správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy (kontaktné údaje sú uvedené v bode 1.2 VOP).
6.1.2 Účel spracúvania, rozsah osobných údajov a právny základ spracúvania
Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (vybavenie objednávky, zabezpečenie odvozu a dodania tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia (reklamácie) bude prevádzkovateľ spracúvať a uchovávať v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") jeho osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo.
Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
6.1.3. Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov
Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom ako nasledujúcim sprostredkovateľom:
a. Zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolil v objednávkovom formulári, na účely doručenia tovaru. Zoznam dopravcov je dostupný TU: https://www.boukal.cz/doprava-a-platba, pričom údaje budú poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
b. prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. V tomto prípade je právnym základom spracovania oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.cz je oprávnený použiť zaslanú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle podmienok programu Overené zákazníkmi, ktoré sú k dispozícii tu: heurekashopping.cz/pre-obchodnych-partnerov/podminky-pouzivani. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, a to odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky sa dotazník kupujúcemu už nebude zasielať.
6.1.4 Doba uchovávania osobných údajov
Osobné údaje bude prevádzkovateľ uchovávať po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a dodanie tovaru) a po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej zmluvnej záruky.
Kupujúci berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov od skončenia účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (t. j. ak ste tovar nakúpili v priebehu roka 2018, faktúru je potrebné uchovávať do konca roka 2023). Správca je tiež povinný podľa § 47 zákona č. 337/1992 Zb. o správe daní (daňový poriadok) uchovávať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2018, faktúra musí byť uchovávaná pre daňové konanie do konca roka 2021). Faktúra obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
6.1.5 Platitelia DPH
Kupujúci zároveň berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Z. z.) uchovávať daňové doklady po dobu 10 rokov od skončenia zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (t. j. ak nakupujete tovar počas roka 2018, faktúra musí byť uchovávaná do konca roka 2028). Daňový doklad obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
6.1.6 Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že v súlade s článkami 15 až 21 GDPR má právo na:
- na prístup k osobným údajom, ktoré spočíva v práve získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ak áno, získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám definovaným v článku 15 GDPR;
- právo na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a s prihliadnutím na účely spracúvania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;
- právo na výmaz ("právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje týkajúce sa kupujúceho, akonáhle už nie sú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ neexistuje iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracúvanie;
- obmedziť spracúvanie osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR;
- prenosnosť údajov za podmienok uvedených v článku 20 GDPR;
- namietať proti spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.
- Prevádzkovateľ na požiadanie poskytne kupujúcemu informácie o opatreniach prijatých v každom prípade do 20 dní od prijatia žiadosti.
V prípade pochybností o spracúvaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je dozorným orgánom v tejto oblasti, a podať mu sťažnosť.
Predávajúci umožní nákup bez registrácie a údaje neregistrovaných kupujúcich použije výlučne na plnenie predmetu zmluvy, nie na marketingové alebo obchodné účely.
6.1.7 Súbory cookie
Prehľad súborov cookie nájdete TU
7. Riešenie sporov
7.1 Vzájomné spory
7.1.1 Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim
Spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim budú riešené všeobecnými súdmi.
Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) má kupujúci právo na mimosúdne riešenie sporu zo spotrebiteľskej zmluvy. Subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Ďalšie informácie sú k dispozícii TU: www.coi.cz.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh kupujúceho, a to len v prípade, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh možno podať do 1 roka odo dňa, keď kupujúci prvýkrát uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu s predávajúcim.
Kupujúci má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, ktorá je k dispozícii TU: ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa tiež môže obrátiť na dTest, o.p.s., aby mu poradila v oblasti jeho spotrebiteľských práv. TU: www.dtest.cz/poradna alebo na telefónnom čísle 299 149 009.
Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva www.coi.cz.
8. Ostatné
8.1. Spätný odber
8.1.1 Spätný odber elektrozariadení a iného Tovaru
V prípade, že Predávajúci predáva tovar, ktorý podlieha povinnosti spätného odberu elektrických a iných zariadení, platí nasledovné:
Predávajúci zabezpečí spätný odber elektrozariadení z domácností a separovaný zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Kupujúci je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenia pri nákupe nových obdobných elektrozariadení alebo batérií a akumulátorov v prevádzke Predávajúceho. Kupujúci je tiež oprávnený odovzdať elektrozariadenie, elektroodpad alebo batérie alebo akumulátory na zberných miestach určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
Predávajúci zabezpečí bezplatný spätný odber elektrozariadení z domácností aj priamo v domácnosti, ak si Kupujúci objedná tovar podobného druhu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.
Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie a akumulátory sa nesmú likvidovať spolu so zmesovým odpadom, ale musia sa odovzdať na určených miestach, t. j. zberných dvoroch alebo miestach spätného odberu, ktoré sú uvedené vyššie. Predmetné zariadenia a odpad sa ďalej použijú na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z takýchto zariadení a odpadu môžu poškodiť životné prostredie alebo ľudské zdravie.
8.2 Záverečné ustanovenia
8.2.1 Záležitosti, ktoré nie sú uvedené vo VOP
Ostatné záležitosti neuvedené v týchto VOP sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.
Zmluva a súvisiace záležitosti sa riadia českým právom.
8.2.2 Zmeny zmluvných podmienok
Zmeny Obchodných podmienok v inej ako vzájomne písomne dohodnutej forme sú vylúčené. Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe bez možnosti prístupu Kupujúceho. Všetky dokumenty, ktoré musia byť podľa zákona v textovej podobe, však Kupujúci dostane e-mailom, pričom Kupujúci má k nezmeneným dokumentom trvalý prístup.
Odporúčame vám, aby ste si tieto dokumenty, najmä objednávkový formulár a obchodné podmienky, uložili na neskoršie použitie.